Site Meter

fredag 9 maj 2008

noll respekt

oj vad jag skulle kunna skriva mkt dumt nu, men har ju tysnadsplikt här! men jag blir galen på kunder, den 12 VARJE månad är det momsinlämning, förutom för några enstaka som har tre månaders moms, jan-mars vilket innebär momsinlämning den 12 maj, PÅ MÅNDAG! alltså har ALLA våra kunder momsinlämning på måndag, det är oerhört viktigt att deklarationen kommer in i tid, alltså skickar vi in senast idag kl sex. Företagen får annars betala förseningsavgift till skatteverket. En del av våra kunder har vi tjatat på sen i januari.. på att något fattas den månaden, en ringde nu o sa att han skulle komma ikväll.. ikväll? vafan tror han att vi tänker jobba i helgen för att han är så sjukt seg me sina papper ( jan-mars) som han kunde ha gett oss 31 mars? jag blir galen, o en annan som mejlade imorse att han skulle ge min syster de underlag hon behöver under dagen o som nu när hon ringer gått för dagen.. gång på gång sitter kent o jobbar ihjäl sig under helgerna för att rädda dessa företag undan alla avgifter o åker själv in till skatteverket i sista minut me deklarationerna. Men kent är ledig i helgen o ni har haft över en månad på er att komma in me vårt underlag, jag är så besviken. Den här gången får ni avgifter hoppas ni lär er något! vill också säga att dessa är enstaka företag, ofta samma månad efter månad sen har ja hur många kunder som helst som lämnar in dagen efter månaden är slut o som sätter sig i bilen o åker hit i full fart om jag ringer o säger att jag saknar något. Dom är GULD VÄRDA! har tom kunder som parfymerar sina papper :)

5 kommentarer:

matilda sa...

jag skulle bliiii galen!!!

Anonym sa...

JAG MEEEED! Men fan va gulligt med parfymerade papper... Haha. Dom är nog kära i dig! :) pussen!

Anonym sa...

åhh, jag förstår att du blir galen! o stackars kent som får jobba över helgen.. kanske är lika bra att dom får lika extra avgifter så de skärper sig någon gång!!

matilda sa...

har dåligt samvete att det blev som det blev idag nere vid ekudden. har ju verkligen lovat dig! trodde inte ni skulle komma. förlåt älskling! :)

Anonym sa...

nu vill jag ha en uppdatering baby!