Site Meter

måndag 27 april 2009

weekend

Den här helgen gav mig lite försmak på vad en sommar i oslo kan innehålla och jag känner mig mer sugen nu än någonsin :) helgen började med att baby mötte mig på stationen, vi tog oss hem där det blev mat o mys&film. På fredagen hälsade jag på maxen på jobbet och köpte norska tidningar sedan la jag mig i St. HansHaugen parken och stekte, dit även max kom när han slutat för dagen. Vi knallade hem till "vår" lägenhet där vi inväntade babyboo och begav oss till IKEA :) Blev en hel del shopping för max&mig och en hel del köttbullar :D

När vi kom hem hade vi mys med tända ljus, massage och lugn musik - hur skönt ? :)
På lördagen la vi oss i parken på vår nya picknick filt och åt glass sedan stack jag iväg på ett möte (som ja kommer berätta mer om sen..) Sen köpte vi grillad kyckling, avokado, sallad o massa mums och gjorde en kycklingsallad! Packade ner vår picknickfilt, picknickskålar o glas och gick till parken igen :D soolade och blev jätte bruna innan det blev lite kyligare så vi gick hem o bytte om till långbyxor och handlade massa frukt, så gick vi till parken igen (tur att de bara tar två minuter) där mötte vi upp max som hade med sig öl :) Det var helt fullproppat med folk i parken, ungdomar, gamlingar och barnfamiljer!!! Kvällen blev lugn och vi möblerade om och satte ihop mina saker som jag handlat från IKEA sen somnade jag innan tolv typ :)

På söndagen tog vi en tur till Aker Brygge och käkade glass men solen var borta så vi blev inte så långvariga, sen blev det matlagning och kramning innan jag tog trikken till bussen :/

Inga kommentarer: