Site Meter

måndag 11 maj 2009

Hej daaarlings!

Jaha, dagens nyhet - jag flyttar till oslo på fredag och stannar till aug/sep. Jag börjar på nya jobbet på måndag den 18 maj..
Jag har ju varit inställt på det här men trodde ändå inte att det skulle bli nu i maj.. men så blir det! Det känns verkligen jätte kul, men samtidigt läskigt, ledsamt, spännande.. osv osv..
Jag har aldrig åkt iväg helt själv, om matilda skulle med skulle känslanvara helt annorlunda, jag har alltid varit omgiven utav mina bästa vänner som har stöttat mig i allt och nu kommer ja inte bara kunna åka över till dom om det händer något, men det blir en bra prövning för mig och jag behöver det. Nu ska jag bli självständig. Men samtidigt så har jag min pojkvän därborta som ja kommer att bo hos så jag blir inte direkt ensam. Och en utav mina bästa vänner - Max!

Jaa vi får se hur det kommer att gå.. mkt känslor, lite svårt att koncentrera sig nu.. nu ska jag fundera vidare och försöka reda ut hur jag känner.

Bara känslan att börja ensam på ett nytt jobb ( var så skönt att vara två nya förra ggn och hjälpa varann och förstå halva meningen var hehe ) jag ska jobba på en restaurang, ska hantera norska pengar, ta emot beställningar, förstå beställningen och få fram rätt mat till rätt kund, lära mig det norska kassasystemet osv.. gaaaah

idag ska jag jobba åt pappa, ta en promenad me hundarna och packa...

5 kommentarer:

matilda sa...

hey, det kommer gå finemang :)
I know so.

annars är det juh faktiskt bara att åka hem till sverige. :)

fett coolt parra as bra! yeAH!
puss

retzina sa...

älskling jag är så stolt över dig :) det är klart att det kommer att gå bra, you don't have to worry! du har ju oss här hemma och du kan ringa näääär du vill! love you!

Samuel sa...

Det låter spännande! Jag önskar dig lycka till :)

Sophia sa...

Det kommer gå superbra ska du se!
Jag åker oxå till Oslo på fredag :)

Kram Sophia

Lindha sa...

söta ni är allihopa! :)