Site Meter

fredag 11 juni 2010

Fredag Fredag Fredag :D

Äntligen!!! Trodde aldrig den här veckan skulle ta slut, herreguuuuud vad mkt vi har att göra på jobbet nu, får över 100 fakturor in per dag nu i vår högsäsong! Plus att jag har fått mer att göra inom konsernen :) De är helt sjukt vad spännande saker jag får göra... en del sura kommentarer blir de från våra systersällskap om varför just jag får arbeta för konsernen och göra allt detta viktiga och spännande arbete.. jag som är näst yngst i sällskapet och bara varit inom konsernen i fyra månader. Men jag tar inte åt mig, jag sitter i samma hus som konsernen (på olika våningar) och jag är så jävla glad att jag har fått den här chansen! På tisdag till onsdag åker jag till Fredriksstad med alla höjdare inom hela konsernen, de flesta som ska med är ekonomichefer i de olika sällskapen och så JAG, blir hotell, middag, mingel, båttur och såklart seminarium med nyheter osv. Jag är sjukt nervös, men jävligt lycklig :D

Om jag tänker att jag skulle ha gjort de här (arbeta med ekonomi i ett annat land) för några år sedan så hade jag aldrig aldrig vågat.. Aldrig att jag hade änns tänkt tanken att söka de här jobbet (inte änns i sverige), ja hade aldrig trott att ja skulle klara det och aldrig att jag skulle åkt med på ett seminarium och övernatta med en helt drös höjdare inom ekonomi som alla pratar ett annat språk än lilla mig.
Men jag är så otroligt självsäker nu och jag tycker verkligen själv att jag gör ett utomordentligt jobb, att sedan få en massa beröm att ekonomichefen och räkenskapschefen på konsernen gör det hela lite lättare. Jag hoppas att alla tjejer tar chansen och tror på er själva - ingenting är ömöjligt.

Jag har också blivit erbjuden fast jobb, något jag fortf. funderar på.. Var så inställd på att bara stanna ett år. Jobbet gör att jag vill stanna men allt annat, vänner, familj osv gör att jag vill hem.. Behöver inte bestämma mig än dock...

Jaha bara massa jobbsnack, antar att ni vill ha en update om annat också.. :P
Helgens bröllop var helt fantastiskt vackert, fint och kul. Att vara toastmaster var otroligt kul o de gör jag gärna om, när jag väl börjat prata inför folk vill jag aldrig sluta ;P i måndags var jag helt slut o sov efter jobbet, sen kom Maxen hit o pratade om sin coooola afrika resa :) I tisdags var jag ute o sprang o packade upp väskan, städade osv. I onsdags var jag ute o sprang och sedan drack jag vin med Nathalie, Erika och Samira + att vi såg SATC 2!!! ASBRA! :D I går var jag o Nathalie ute på en långrunda 1 mil.. vi sprang 6 km och gick 4 fick se kor och hästar sååå härligt :) Idag ska jag hem till min söta jobbarkompis Kine och festa ;P Hon fyllde 25 i går!!! Det blir middag o utgång, känner inte en kotte som kommer men kul ska jag ha :D

Dags att ta ett glas vin och göra sin snygg ;P
Ha en toppenhelg!

Inga kommentarer: