Site Meter

fredag 29 januari 2010

fredag







har man blivit gammal om man tycker att det bästa som finns är att ligga i soffan och dricka te, läsa bloggar, kolla på film och läsa böcker? perfekt fredagskväll enligt mig :) veckan har varit väldigt tung med mkt övertid och i helgen ska jag slappna av och fokusera/förbereda mig inför nya jobbet.

imorgon blir det stan och gymmet, efter det ska vi kika på grand prix ( norges melodifestival som redan dragit igång, svenska drar igång 6 feb ) så det blir myskväll imorgon också! :)

på söndag ska vi tvätta, städa och träääna, det är haitidag på elixia så man betalar 200 ( som oavkortat går till läkare utan gränser!! ) och så går det massor av roliga pass hela dagen, så då ska jag köra massa dans, pilates, yoga och liknande :) detta är ju i vanliga fall gratis! är stolt att träna på elixia som gör en sådan god gärning!

ska hitta lite tid att förbereda mig inför måndagen också, ska till biblioteket och låna norska ekonomiböcker imorgon som ja ska lusläsa, ska slå upp ord jag behöver, har hittat lite info om programmen ja ska jobba i som ja ska läsa igenom grundligt osv. skriva upp allt jag ska tänka på första dagen, måste iakta alla som jobbar där noga; vad är klädkoden? bättre för uppklädd än tvärt om iaf, blir kavaj första dagen! får man svara i privatmobiltelefon? får man kolla privatmail på lunchen? går man ut och äter eller har de flesta matlåda? mkt att tänka på :) ge mig gärna tips om ni kommer på mer!!! vad ska jag packa med mig? har ett anteckningsblock, en ordbok, min kamera (om ja ska fota dataskämen), pennor, almenacka, matlåda ( om alla äter inne )
redo för upplärning? puuuh
ja tror fan detta är den största utmaningen i mitt liv än så länge :P

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Gumman du kommer fixa nya jobbet med glans! Du är så öppen för att lära dig så det kommer gå jättebra! Det är ingen som förväntar dig att du kan allt på en gång! Du kommer vara skitsnygg i kavaj ;). Ta med matlåda o om alla andra ska gå ut o äta så kan du ju bara strunta i att äta den ;). PUSS!

sunflower sa...

Undvik privatmail och privata samtal, det ser inte snyggt och proffisionellt ut. Se till att ha mobilen på ljudlös hela dagen, stäng av virbrationen med... Om du absolut känner att du vill kontakta någon, (vilket man ofta göra första dagen), så är mitt tips att skicka sms från toaletten ;) Man kan även kolla privata mailen från mobilen när man går på toa.

Klädkoden är snyggt.

Matlåda tar du med och som Mimmi säger skiter i ifall de bjuder ut dig.

kramar