Site Meter

torsdag 17 juni 2010

KAOS

Kaooooos är det just nu på jobbet minst sagt. Fick en chock när vi kom tillbaka efter kursen och märkte att vi var en person mindre på ekonomiavdeliga för en period.. vi är vanligtvis tre st så att plötsligt bli två blir en rätt stor skillnad.. Efter krismöte blev de bestämt att ja o ekonomichefen skall i den mån de går dela på resterande tjänst.. vi har ikke tid til upplärning o våra program o rutiner är så pass individuellt att all personal vi möjligtvis skulle kunna ta in behöver upplärning.. vet ärligt talat inte hur de här ska gå till..

Mina dagliga saker tar halva dagen o nu blir ja uppragen i telefon + min mail, hennes mail och själv på vår gemensamma fellesmail hela dagen. Man kan säga som så att jag inte änns hann med mina arbetsuppgifter idag.

Ska inte skriva så mkt mer om detta men snart är de internavstämning och då brukar jag lägga en veckas arbete på bara det för att få allt att gå ihop.. Jag är aningens upprörd. Men jag får ta det som en utmaning!

Kan lägga till att vi haft problem med posten i över en vecka o att vi väntar ca 700 fakturor imorgon...

Har solat och tagit en promenad med max idag för att rensa mitt huvud.

2 kommentarer:

Tess sa...

Upp med hakan hjärtat. Eftersom jag vet att du kommer att ta dig igenom kaoset kan du bara se det som ett stort steg i din utveckling. Snart är du inte bara den glada svenska som skriver så rolig utan oxå den mest effektiva o bästa problemlösaren oxå. O du, andas! In genom näsan o ut genom munnen <3

Lindha sa...

Tack syster! De orden värmde!! <3