Site Meter

onsdag 16 juni 2010

Onsdag

Dagarna i Fredrikstad har varit roliga ( asså inte lugna för er norskar som läser :P ) och lärorika! Men framförallt har det varit toppenbra socialt sätt. Jag har träffat människor som jag mailar och pratar i telefon med nästan dagligen! Blev många roliga presentationer, ohh jaaaa de är du som är svenskan - jag älskar när du skriver på svensk-norska :D hahha osv. Från tidig morgon till sen kväll har det varit fullt schema. Första dagen hade vi infoeasy på schemat och det var verkligen värdefullt för mig, när klockan var fem fick vi "ledigt" i en timme för att sedan bege oss ut på båttur i norska skärgården, snacka om att det var fint och snacka om lyxiga villor ;P Jag fick högsta ekonomichefen till bordet och höll på att svettas ihjäl o började faktist lite smått hacka tänder, tänkte att faaaan nu kommer jag börja stamma.. hahah de gör jag när jag blir lite nervös o stressad. Men det gick fint och förutom jobb så pratade vi om mycket annat o skrattade o hade trevligt :)

Idag startade vi upp med adra match, ett avstämningsprogram som ja inte har börjat använda än, men skall använda till nästa bankavstämning så de var bra som lite introduktion. Efter det gick vi över till eyeshare, där vi konterar alla våra fakturor och sänder dem ut till attestering. Där hittade jag många bra knappar och genvägar :) På lunch, frukost och middag har det varit stora diskussioner om våra program o vi har hjälp varann o kommit med tips. Så värdefullt att träffa andra inom samma konsern som jobbar med exakt samma sak i exakt samma program, alla har sitt eget sätt och jag hoppas att jag fått många tips som kommer effektivisera vårt arbete :)

Blaaa nu ska jag inte trötta ut er med jobbsnack.. men har inget annat att skriva hahah :P har iaf sprungit o gått långa vändan med nathalie men de gick extremt tungt idag :/ puuuuh. ska snart gå o lägga mig.. blir tung dag imorn eftersom ja varit borta två dagar, säkert en del övertid. Skulle behöva städa - men vafan de får bli en annan dag! Men innan lördag för då är de tjejfest här hos mig :D kommer du????

PUSSS

Inga kommentarer: